ریزش مو به دنبال مصرف قرص اعصاب(سرترالین)و زولپیدم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 16 تير 1398
بازدید : 16
نویسنده : admin

آکوتان يا ايزوترتينوئين داروي ديگري است که در منابع مختلف مکررا از ريزش موي ناشي از آن صحبت شده است. اين دارو در درمان آکنه شديد استفاده مي‌شود و در بيشتر مواقع ريزش مو ناشي از اين دارو در بيماران سنين نوجوان و اوايل دهه دوم زندگي در دو جنس مرد و زن است. ريزش مو ناشي از آکوتان يک موضوع مورد بحث است چون گزارشات مکرري از ريزش مو با درجات متفاوت از مصرف‌کنندگان آن گزارش شده است. در بعضي موارد ريزش مو چند روز پس از شروع اين دارو گزارش شده است، در حالي که در دسته‌اي ديگر ريزش مو حتي تا زمان قطع دارو ديده نمي‌شود و بسياري از آنها با قطع دارو برگشت مي‌کند.
رايج‌ترين داروهايي که مي‌توانند باعث ريزش مو شوند، عبارتند از: داروهاي ضد انعقاد خون مثل هپارين و وارفارين، داروهاي ضد صرع، داروهاي ضد نقرس مثل آلوپورينول و کلشي سين، داروهاي ضدفشار خون از جمله بتابلوکروديورتيک‌ها، داروهاي ضد التهاب مثل پردنيزولون، داروهاي ضدافسردگي و ليتيوم، شيمي‌درماني، داروهاي تيروييد، داروهاي خوراکي پيشگيري از بارداري خصوصا انواعي که سطح پروژسترون بالايي دارد و ساير داروها مثل قرص‌هاي رژيم با دوز بالاي ويتامين A و مواد مخدر مثل کوکائين.
براي پيشگيري از اين نوع ريزش مو بايد با استفاده از يک داروي جايگزين از بروز آن پيشگيري کرد. استفاده از يک رژيم سالم که حاوي مقادير کافي پروتئين و آهن باشد و استراحت کافي و عدم استفاده از روش‌هاي تهاجمي در شکل دادن به مو روش‌هاي ديگر کنترل ريزش مو هستند.
بيماران بايد در مورد داروهايي که جايگزين داروهاي ايجادکننده ريزش مو هستند با پزشک خود مشورت کنند، اگرچه در مورد بسياري بيماران رويش مجدد مو با قطع دارو امکان‌پذير نيست و بايد درمان ريزش مو آغاز شود ولي اين مژده را بايد داد که با شروع درمان دارويي نتايج معمولا خوب است.

 

مبع:rasekhoon



مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان vers و آدرس verst.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com